Femte januari

Från 5/1 och resterande dagar slutade jag tyvärr att skriva dagbok, ska försöka återskapa dagarna genom att kolla på fotona vi tog!
 
5/1-2016
"Bestämde oss för att ha en fotosession på taket i våra nya specialsydda kläder. Ingen av oss är särskllt bekväm framför kameran så det mesta flamsades bort i skratt och löjliga miner. Men det är kul att ha bilder när kläderna är i sin rätta miljö. De andra i familjen tyckte vi var konstiga som bara ville ha toppar och inte både topp och skjol. 
 
Efter det gick vi tillbaka till Projekt Abroad för att fota barnen med skolmaterialet då de inte var på plats dagen innan. Vi var där så sent att alla hade gått "hem", de går ju tyvärr inte hem eftersom de inte har något hem att gå till. Men skoldagen var iallafall slut så de var inte där. 
 
Vi avslutade det hela med att äta lyxmat på en resturang som heter Flamingo. Första gången jag var i Senegal älskade jag maten som familjen lagade, den här gången var det helt annorlunda. Första gången åt jag med glädje all mat, förutom en rätt som jag och Anna kallar för "sopmaten". Den innehåller fisk, ris och diverse grönsaker, men det både smakar och luktar som de alldra skitigaste gatorna. Alltså en salig blandning av urin, förruttnelse och fisk som ligger ute i solen. Men den här gången smakade allt som sopmaten. Det kan hända att det var för att jag den här gången börjat äta en del mediciner. Det var iallafall en stor besvikelse."
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Senegal | |
Upp