Mina favoritserier

1. Stranger things
Finns ännu bara en säsong med 8 avsnitt, vill ha en nästa säsong NU. Har inte hittat någonstans om att en säsong två är på g, men med tanken på vilken succé det blev är du ju korkade om de inte gör iallafall en till.  Såg att den poppade upp på netflix och tänkte att jag kan väl kolla vad den handlar om, var fast redan innan första avsnittet var slut och kollade sedan resterande sju i sträck. 
 
 
 
2. Game of thrones 
Var lite sen att hoppa på GoT tåget, men när jag väl var på gick jag all in. Har även läst nästan tre av böckerna som serien är baserade på. Gillar du att läsa så titta för guds skull inte bara på serien utan läs böckerna också. Har inte kollat när nästa säsong kommer men längtar så då förra säsongen slutade med jordens chock, det är väl lite så den här serien fungerar dock. Titta inte om du inte klarar av plötslig död.
 
 
 
3. American horror story 
När jag började titta på AHS hade redan tre hela säsonger gått "Murderhouse", "Asylum" och "Coven". Så som en vanlig människa sträcktittade jag och älskade serien. Sen kom "Freakshow" och jag tappade intresset lite men fortsatte kolla ändå. Efter det kom "Hotel" som jag tror att jag inte har sett klart, för min del tyckte jag att det spårade lite. Nu kommer dock "My Roanoke Nightmare" och efter första avsnittet verkar den lovande.
 
 
 
4. Once upon a time
Once upon a time har jag följt slaviskt sen första säsongen, såg reklamen på tv och var sedan fast. Det är en väldigt mysig serie, kan ibland vara lite cheesy men det gör ingenting, för min del iallafall. I första säsongen kan det vara lite svårt att hänga med då de måste introducera många karaktärer samtidigt som det hoppar fram och tillbaka i tiden. Så första säsongen kan vara bra att se två gånger, efter det planar det ut sig och det händer hela tiden saker som ger en aha-upplevelse. Älskar också Ginnifer Goodwin, så det är ett stort plus för mig!
 
 
 
5. Orphan black
Precis som med Stranger things tittade jag på första säsongen i ett svep. Inte långt efter det kom säsong två och jag plöjde den också. Trean kom ut och jag kunde strötitta på den, säsong fyra däremot kändes det som de tappat greppet helt och hållet, förstod inte längre vad det handlade om. Måste ge cred till Tatiana Maslany som spelar hur många karaktärer som helst, glömmer lätt bort att det är samma skådespelare bara för att hon är så bra att ge de olika karaktärerna sina egna personligheter. 
 
 
 
6. Vänner
Vänner är min go-to serie när jag bara vill skratta eller ta det lugnt. Vet inte hur många gånger jag sett om alla tio säsonger, men det är lika kul varje gång ändå. Fick dessutom häromveckan reda på att det inte är inklippta skratt, de gjorde scenerna framför publik. 
 
 
 
8: Bones 
Och nu till min första serie som jag var besatt av. Kommer ihåg för flera år sedan en sommar då Bones gick alla dagar i veckan kl8 på 8:an. Då satt jag klistrad framför tv:n, ingen fick prata med mig förrän det var slut klockan 9. Har också här tittat igenom flera säsonger flera gånger. Jag vet inte vad det var som fick mig att fastna, det finns ju hur många serier om mord och brott, men jag fastnade för Bones. Tror det kan vara för huvudkaraktären Brennan och hennes speciella personlighet. 
Mitt liv | |
Upp