Sjätte januari

Från 5/1 och resterande dagar slutade jag tyvärr att skriva dagbok, ska försöka återskapa dagarna genom att kolla på fotona vi tog!
 
6/1-2016
"Natten till den sjätte var förjävlig rent ut sagt. Vi skulle åka till Dakar supertidigt. Vattnet i huset var slut så vi fick inte duscha innan vi skulle åka och eftersom vi inte kunde tvätta händerna så ville jag inte heller ta ut linserna. Först hade vi tänkt oss att inte sova alls innan avfärden men vi blev så trötta att vi lade oss i våra sängar ändå för att sova ett par timmar iallafall. Om jag inte minns fel tror jag vi skulle åka ungefär fyra på natten. Anna somnade men trots att jag var så fruktansvärt trött kunde jag inte somna ändå försökte jag i två timmar. Jag var så frustrerad att jag började storböla. Till slut gav jag upp och började läsa istället. Taxin kommer iallafall och vi packar in våra väskor i bilen, tar farväl av den lilla, lilla delen av familjen som fortfarande var vaken. 
 
Jag somnade och sov som en stock i bilen, genom alla fartgupp och allt. Det första jag gör när vi kommer fram till hotellet i Dakar var att duscha, helt underbart var det att duscha i varmt vatten och inte iskallt som det är i huset hos familjen. Men det som slog allt var att få ta ut linserna, bli ren och lägga mig i sängen för att sova några timmar. Det kan vara värt att nämna att jag fortfarande var ganska så ordentligt sjuk. 
 
Jag vaknade av att Anna petade på mig för att hon var hungrig så vi tog en promenad för att hitta ett ställe att äta på. Vi hittade ett riktigt mysigt ställe och jag åt den klassiska maträtten i Senegal, ris, lök och kyckling vilket är såå gott. Efter vi ätit tog vi en lugn promenad i staden, ut mot vattnet och längst med stranden. Stränderna är helt full med folk som tränar och barn som spelar fotboll. 
 
En hel grupp med barn sprang emot oss och ville bli fotograferade vilket vi såklart gjorde. Men när vi går därifrån slår en liten snorunge mig på rumpan. Jag vänder mig om och tittar jätteargt på hon och när jag börjar gå mot honom springer han och hans gäng därifrån fort som tusan. Hade jag varit frisk hade jag tagit honom och doppat hans huvud i vattnet några gånger. 
 
Efter det gick vi förbi en affär för att hitta något vi kunde äta på kvällen och också för att köpa vatten. Vi tog sen en tidig kväll för nu började Anna också bli sjuk."
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Senegal | |
Upp